closed

Loginbox

Please enter your username and password into the following fields to log in.

• Username:
  • Password:
  •  
  • Auto log in on every visit.

•  

Probleme mit langen Strings im EEProm

pvs-deck offline
PowerUser
Registered: 02 / 2009
Homepage Private message
Subject: Re: Probleme mit langen Strings im EEProm  -  Posted: 24.11.2020 - 14:16   -  
Hallo Thomas,

welche Version nutzt Du?
Ich speichere schon seit Jahren Passwörter, PinCodes als String im EEProm ab. Ich habe bis jetzt noch nie solche Probleme gehabt. Allerdings sind meine Strings auch nur 10 Zeichen lang. In den alten Versionen wurde es noch als Klartext gespeichert. Da war es als Intialpasswort / PIN "000000"
Da konnte ich keine Probleme feststellen. Mittlerweile sind diese Sachen verschlüsselt im EEPROM, da ich diese EEPROM Bereich auch auf der SD-Card abspeichere.

Ich habe mal die alte Software mit meiner AVRco Version getestet 5.10.09, ich kann hier keine Probleme erkennen. Sind aber auch nur Strings aus Zahlen.

Thorsten
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
---------------------------------------------------------
Nichts ist unmöglich in der Elektronik und der Software, die Grenzen
setzt nur das Budget, Zeit und der Entwickler! ( P V S - D E C K )
go down go up
Merlin offline
Schreiberling
Registered: 03 / 2005
Private message
Subject: Re: Probleme mit langen Strings im EEProm  -  Posted: 24.11.2020 - 14:46   -  
Hi Thorsten/Thomas

I don't thing that the issue is just with duplicate letters per se. That would have been found long before now. I suspect that it is specifically assigning a string literal with repeated letters to a string array element in eeprom, which is something that in practice probably no-one would ever do. I also suspect that this issue is different to Werner's problem. I, like you, have assigned string literals with repeated digits to individual variables in EEPROM over many years with multiple versions no problem.

Regards
Merlin.

:magic:

Software is a black art.
go down go up
Thomas.AC offline
Benutzer
Registered: 07 / 2013
Private message
Subject: Re: Probleme mit langen Strings im EEProm  -  Posted: 24.11.2020 - 18:35   -  
Hallo,
ich habe heute kurz mit richtiger Hardware getestet. Das Problem tritt dort nicht auf.
Also vermutlich nur ein Simulator-Bug.
AVRco ist Version 5.10.08

A quick test with physical hardware shows no issues.

Gruß
Thomas
go down go up
Merlin offline
Schreiberling
Registered: 03 / 2005
Private message
Subject: Re: Probleme mit langen Strings im EEProm  -  Posted: 24.11.2020 - 19:27   -  
Good news. Thank you. It seems, then that Werner's issue is different.
Merlin.

:magic:

Software is a black art.
go down go up
werner mehl offline
Benutzer
Registered: 02 / 2012
Private message
Subject: Re: Probleme mit langen Strings im EEProm  -  Posted: 26.11.2020 - 17:26   -  
Hallo, ich wollte mich nur mal zurückmelden. Ich will einen zweiten Prototyp aufbauen und dann vergleichen. Ich melde mich wieder!
Gruß, Werner

Es ist immer wieder erstaunlich, wie viele Menschen mit wenig Ahnung sehr viel Meinung haben!
go down go up

Registered users in this topic
Currently no registered users in this section

Delete cookies of this forum  •  FAQ / Help  •  Team page  •  Imprint   |  Local time: 21.01.2021 - 00:02