Programmieren ohne AVRco ?

  • 1
  • 2
  • 3
  • Page 2 of 3
miparo
Administrator
Avatar
Gender:
Location: Germany
Age: 59
Posts: 957
Registered: 09 / 2007
Subject:

Re: Programmieren ohne AVRco ?

 · 
Posted: 18.07.2023 - 19:03  ·  #9
„Never change a running system“ 😉
pvs-deck
PowerUser
Avatar
Gender:
Age: 53
Homepage: pvs-deck.de
Posts: 1341
Registered: 02 / 2009
Subject:

Re: Programmieren ohne AVRco ?

 · 
Posted: 18.07.2023 - 19:52  ·  #10
Hallo Frank,

benutzt Du einen externen Quarz oder nutzt Du den internen über den OSCtype?
Evtl. liegt das Problem nicht am Hexfile, sondern an Programmereinstellungen/FuseBits.

Ein fehlerhafter Takt könnte zu SysTick-, Timer- und Kommunikationsproblemen führen.

Thorsten
Merlin
Administrator
Avatar
Gender:
Age: 24
Posts: 1373
Registered: 03 / 2005
Subject:

Re: Programmieren ohne AVRco ?

 · 
Posted: 18.07.2023 - 22:26  ·  #11
Hi Thorsten.

You make a very good point.

I want to make it clear that whatever the problem is, it cannot be the compiler or optimiser (because exactly the same hex files are produced). On the face of it it does not appear to AVRProg either, so fuse settings would seem to be a good call.

Hi Miparo. Always stick with what works. I did not think you were so unadventurous! How do you ever make advances?

Regards

==============================================================================================

Hallo Thorsten.

Du hast ein sehr gutes Argument.

Ich möchte klarstellen, dass, was auch immer das Problem ist, es kann nicht der Compiler oder Optimierer sein (weil genau die gleichen Hex-Dateien erzeugt werden). Auf den ersten Blick scheint es auch nicht AVRProg zu sein, so dass die Fuse-Einstellungen eine gute Wahl zu sein scheinen.

Hallo Miparo. Bleibe immer bei dem, was funktioniert. Ich hätte nicht gedacht, dass Sie so einfallslos sind! Wie kommst du überhaupt voran?

Mit freundlichen Grüßen
miparo
Administrator
Avatar
Gender:
Location: Germany
Age: 59
Posts: 957
Registered: 09 / 2007
Subject:

Re: Programmieren ohne AVRco ?

 · 
Posted: 18.07.2023 - 22:42  ·  #12
Hi Merlin,
You're both right, but it doesn't make sense to switch if Frank doesn't need either.
My opinion. 🤷‍♀️

The flash options are stored in the Project.ispe file, so they move with it, because they work in the old AVRco.


Regards
miparo
TheBeginner
Schreiberling
Avatar
Gender: n/a
Location: Wunsiedel Bayern
Age: 67
Posts: 756
Registered: 06 / 2013
Subject:

Re: Programmieren ohne AVRco ?

 · 
Posted: 19.07.2023 - 06:53  ·  #13
Good morning, so I don't understand the whole thing anymore.

The last version I was able to work with was 5.11.00
And when Merlin put a new version on the server, I also wanted to update and test whether everything was ok with the new version.
I can program my XMega with this new version, but I can't get any contact to my controller via LAN.

So what are the others doing now who have an ISP-3?
Then Merlin doesn't need to bring any more updates if nothing works anymore. Both hex files are the same, I can also program my Xmega256, but nothing works anymore.

And yes I saw it too in the new version
Project.ispe the first line has changed.

[CPU]
DeviceID=$1E9842
CPU name=XMEGA256A3U

[CPU]
DeviceID=2005058
CPU name=XMEGA256A3U

Greeting Frank

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Guten morgen, also ich verstehe das ganze überhaupt nicht mehr.

Meine letzte Version mit der ich gut arbeiten konnte war die 5.11.00
Und als Merlin eine neue Version auf dem Server gelegt hatte wollte ich auch updaten und testen ob mit der neuen Version alles ok ist.
Ich kann mit dieser neuen Version meinen XMega Programmieren, aber ich bekomme keinen Kontakt über LAN zu meiner Steuerung.

Ja was machen denn jetzt die anderen die einen ISP-3 haben ?
Dann braucht Merlin doch gar keine update mehr bringen wenn nichts mehr geht. Alle beide hex Datein sind gleich, auch Programmieren kann ich meinen Xmega256 nur es geht nichts mehr.

Und ja ich habe es auch gesehen das in der neuen Version
Project.ispe die erste Zeile sich geändert hat.

[CPU]
DeviceID=$1E9842
CPUname=XMEGA256A3U

[CPU]
DeviceID=2005058
CPUname=XMEGA256A3U

Gruß Frank
pvs-deck
PowerUser
Avatar
Gender:
Age: 53
Homepage: pvs-deck.de
Posts: 1341
Registered: 02 / 2009
Subject:

Re: Programmieren ohne AVRco ?

 · 
Posted: 19.07.2023 - 08:53  ·  #14
Quote by TheBeginner

...
Und ja ich habe es auch gesehen das in der neuen Version
Project.ispe die erste Zeile sich geändert hat.

[CPU]
DeviceID=$1E9842
CPUname=XMEGA256A3U

[CPU]
DeviceID=2005058
CPUname=XMEGA256A3U
...


Hallo Frank,

ja, grundsätzlich sind beide DeviceIDs gleich, nur ist eben die eine als Hex und die andere als Dez dargestellt.
Die Frage ist nun, ob die Programmer-Software dies richtig übernimmt.

Hier könnte man mal zum testen in die neue ISPE einfach per Hand die Hex-Zahl schreiben. Könnte ja sein, dass diese Zahl vom Programmer nicht richtig übernommen wird und er bei der Übernahme der Zahl einfach das 1. Zeichen verschluckt. Oder er geht immer von einer HEX-Zahl aus, weil es ja immer so war.

Thorsten

---------------------

Hello Frank,

yes, basically both DeviceIDs are the same, only one is represented as Hex and the other as Dec.
The question is now, whether the programmer software takes over this correctly.

Here you could test the new ISPE by writing the hex number by hand. It could be that this number is not taken over correctly by the programmer and it simply swallows the 1st character when taking over the number. Or he always assumes a HEX number, because it was always so.

Thorsten
Merlin
Administrator
Avatar
Gender:
Age: 24
Posts: 1373
Registered: 03 / 2005
Subject:

Re: Programmieren ohne AVRco ?

 · 
Posted: 19.07.2023 - 11:04  ·  #15
But surely if there were an issue there the prommer would complain about a wrong ID?

Aber wenn es dort ein Problem gäbe, würde sich der Projektträger sicherlich über eine falsche ID beschweren.
TheBeginner
Schreiberling
Avatar
Gender: n/a
Location: Wunsiedel Bayern
Age: 67
Posts: 756
Registered: 06 / 2013
Subject:

Re: Programmieren ohne AVRco ?

 · 
Posted: 19.07.2023 - 14:27  ·  #16
I found the mistake

Ich habe den fehler gefunden


Gruß Frank
  • 1
  • 2
  • 3
  • Page 2 of 3
Selected quotes for multi-quoting:   0

Registered users in this topic

Currently no registered users in this section

The statistic shows who was online during the last 5 minutes. Updated every 90 seconds.
MySQL Queries: 10 · Cache Hits: 14   138   152 · Page-Gen-Time: 0.023356s · Memory Usage: 2 MB · GZIP: on · Viewport: SMXL-HiDPI